NAUJA TERITORIJA: Šeiko šokio teatras „BOLÉRO - EXTENDED“
Gegužės 21 d. Ignalinos rajono kultūros centre vyko baigiamasis laimėto projekto „Nauja teritorija“ (projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba) renginys - šokio spektaklis „Boléro-Extended“.
„Boléro-Extended“ – tai neįprasta ir originali vieno garsiausių prancūzų kompozitoriaus Maurice’o Ravel’o kūrinių „Boléro“ interpretacija. Lengvai atpažįstama melodija ir jos parafrazės scenoje vizualizuojamos Šeiko šokio teatro šokėjų ir Klaipėdos violončelių okteto atlikėjų. Originaliai dekonstruojama M. Ravel’o muzika, scenoje atliekama vienos, kelių ar iš karto aštuonių violončelių, suskamba netikėtai ir šiuolaikiškai.
Danų choreografas Palle Granhøj drauge su šokėjais kuria varžančiose aplinkybėse atsidūrusių asmenybių portretų galeriją, atskleisdamas unikalias kiekvieno trupės šokėjo savybes ir jomis papildydamas muzikinį spektaklio audinį bei interpretaciją. Choreografas scenoje siekia išryškinti žmogiškąją būtį, užuot eksponavęs šokėjų plastiką ir choreografijos ypatybes, P. Granhøjus scenoje siekia atskleisti vyrus ir moteris, tokius, kokie jie yra: tikrus, gyvus ir sudėtingus.
Idėja vieną M. Ravel’o orkestrui skirtą „Boléro“ atlikti gyvai tik violončelėmis gimė Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso iniciatoriui Mindaugui Bačkui, o ilgamečio bendradarbiavimo su Šeiko šokio teatru dėka, ši mintis peraugo į unikalų šokio ir gyvos muzikos spektaklį.
Tarptautiniu mastu pripažintas danų choreografas Palle Granhøj garsėja autorine obstrukcijos technika. Ji leidžia choreografui transformuoti šokėjų judesius, ribojant jų veiksmus, ir taip atskleisti vidinius jų asmenybės sluoksnius. Per pastaruosius 30 m. glaudžiai bendradarbiaudamas su šokėjais jis yra sukūręs apie keturias dešimtis šokio spektaklių. P. Granhøj savo kūryboje dažnai derina šiuolaikinio šokio kalbą su klasikine muzika, yra sukūręs spektaklių pagal Igorio Stravinskio („Šventasis pavasaris“) ir Gustavo Mahlerio („2men2mahler“ ir „Men & Mahler) kūrinius. P. Granhøj nuolat kuria Orhuse įsikūrusiai savo trupei „Granhøj Dans“, o jo darbai jau pristatyti 49 pasaulio šalyse.
Klaipėdos violončelių oktetas – tai 2017 m. Klaipėdos violončelės festivalyje debiutavusio Klaipėdos violončelių kvarteto pagrindu susibūręs ansamblis. Abiejų violončelininkų ansamblių susikūrimą inicijavo vienas intensyviausiai koncertuojančių violončelininkų ir Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas M. Bačkus, kurio muzikiniai interesai itin platūs: nuo baroko iki šiuolaikinių opusų, nuo tradicinio iki eksperimentinio violončelės skambesio. Klaipėdos violončelių kvartetas nuolat bendradarbiauja su Šeiko šokio teatru ir jau yra pristatę keletą drauge sukurtų šokio ir muzikos spektaklių, tarp kurių „Metų laikai“ (2017 m.) ir „Mano Piteris Penas“ (2018 m.).
Džiaugiamės, kad turėjome galimybę išvysti unikalų pasirodymą čia, pas mus Ignalinoje. Šiuolaikinis šokis, šiuolaikinis menas, muzika, dainos – neįprasta, kitaip, bet kartu tai – įtraukia, palieka gilų įspūdį. Už gilias emocijas esame dėkingi Klaipėdos šokio teatrui „Šeiko“, kurio pasirodymą Ignalinoje susirinkę žiūrovai prisimins ilgai.
Projektą „Nauja teritorija“ finansuoja Lietuvos kultūros taryba.
